Adema Pljevljak-Krehić je redovna profesorica na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i solistica sarajevske Opere. Rođena je u Sarajevu, Bosna i Hercegovina, gdje je diplomirala na Muzičkoj akademiji, u klasi prof. emeritus Paše Gackić 1997. godine. Paralelno je studirala i 1998. diplomirala i na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. 1998. odlazi na trogodišnji postdiplomski studij na Universität für Musik und Darstellende kunst Graz u Austriji, gdje magistrira 2000. Potom odlazi godinu dana na usavršavanje u Italiju (Genova i Milano) kod Helge Mueller-Molinari i Daniele Aimale.
Dobitnica je druge nagrade na Internacionalnom takmičenju sakralne muzike u Rimu 2002.
Dobitnica je nagrade Univerziteta u Sarajevu za višegodišnji doprinos umjetnosti.
Od 04.01.2005. izabrana je u saradničko zvanje asistenta na Odsjeku za solo pjevanje, 19.03.2008. u saradničko zvanje višeg asistenta, klasa red. prof. mr. Paša Gackić, 11.04.2012. u zvanje docenta, te 26.04.2017. u zvanje vanrednog profesora, u zvanje redovnog profesora za Oblast solo pjevanje izabrana je 2022. godine.
U dva navrata, od septembra 2014. do septembra 2015., te od septembra 2018. do septembra 2019. bila je v.d. umjetničke direktorice Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. U toku ta dva mandata, realizovala je četiri operne premijere:
- Gotovac: Ero s onog svijeta (premijera/obnova)
- Verdi: Rigoletto (premijera/obnova)
- Rossini: Seviljski berberin
- Puccini: La Boheme
Pridavala je veliku pažnju održavanju opernog repertoara, te brinula za kadar, gdje je u oba mandata osvježila ansambl opere novim mladim glasovima, tj. studentima solo pjevanja Muzičke akademije u Sarajevu.
Također je u tom periodu kao v.d. umjetničke direktorice Opere učestvovala u okruglom stolu u organizaciji Music Up Close Network – Kulturne regionalne politike i međunarodna saradnja, s predstavnicima raznih evropskih kulturnih institucija u Rimu (juli 2019.).
U centru pažnje joj je i edukacija najmlađe publike, želeći približiti umjetničku muziku, te je bila učesnik projekata za djecu Sarajevske filharmonije, s ciljem buđenja interesa budućih generacija za umjetnost. U čestim medijskim istupima uvijek ističe humanost i rad s mladima, te educiranje novih generacija čemu je jednako posvećena kao i umjetničkom radu.
Bila je članica stručnih žirija na takmičenjima:
- Federalno takmičenje SOLO PJEVANJE, 4. i 5. kategorija, 21.04. – 24.04.2008.
- XVII otvoreno federalno takmičenje učenika i studenata muzike Sarajevo 7.04. – 10.04.2014., Solo pjevanje I – III kategorija
Sarađivala kao stručni konsultant za glas na dramskoj predstavi: Poljska konjica (Marko Vešović), režija Aleš Kurt, Kamerni teatar 55, Sarajevo.
Održala masterklas u španjolskom gradu Vigo u okviru Erasmus+ projekta na Conservatorio superior de musica de Vigo, gdje je održala i cjelovečernji koncert s repertoarom bh.stvaralaštva, koji redovno njeguje i promoviše na nastupima u inostranstvu (april 2018.).
Takav program je promovisala i na koncertu u Washingtonu u National Gallery of Arts. Na svakom od svoja tri odlaska u SAD (koncerti u New Yorku i Washingtonu), u program koncerta je uvrštavala, pored evropske i bh.muziku.
Preko dva desetljeća sarađuje sa Sarajevskom filharmonijom, pogotovo na važnijim koncertima i gostovanjima, kao što je nedavni nastup u Kataru (2019.), u Operi Katara, Doha, te koncert u Beču (Muth Konzertsaal, 2016.), opet promovišići bh. muzičko stvaralaštvo.
Nastupala je na koncertima u zemlji i van granica BiH, te na festivalima kao što su: Ljubljana festival, gdje je gostovanjem sa sarajevskom operom nastupila u naslovnoj ulozi Hasanaginice, Baščaršijske noći, Sarajevska zima, Sarajevo International Music Festival, Majske operske večeri u Skoplju…
Pjevala je na koncertima u BiH, Italiji, Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji, USA, Turskoj, Norveškoj, Kataru, Sloveniji, Češkoj Republici, Crnoj Gori, Albaniji, Srbiji, Egiptu, Sjevernoj Makedoniji…
Svoj umjetnički put počela je još kao student, učestvujući već tada na koncertima Sarajevske opere, Muzičke akademije, raznih festivala, te u glavnoj ulozi kao Mozartova Bastienne, u prvoj poslijeratnoj operskoj predstavi u Narodnom pozorištu u Sarajevu (maj 1996.). Solista opere postala je 2004. godine, nakon uspješnog debija u glavnoj ulozi. Dosad je ostvarila preko 200 solističkih nastupa, kako opernih uloga i cjelovečernjih koncerata, tako i učešća na koncertima uz orkestar ili klavir kao solista.
U Narodnom pozorištu Sarajevo debitirala je 2003. godine glavnom ulogom – Grofica (Mozart – Figarova ženidba), te do sada ostvarila ukupno 20 mahom glavnih uloga:
- Bastienne (Mozart – Bastien und Bastienne) (studentski debi u prvoj poslijeratnoj predstavi u Sarajevskoj operi),
- Anna (Verdi – Nabucco),
- Djula (Gotovac – Ero s onog svijeta),
- Mimi (Puccini – La Boheme),
- Jelena (Zajc – Nakola Šubić Zrinjski),
- Žena (Srebreničanke – Čavlović),
- Micaela (Bizet – Carmen),
- Lauretta (Puccini – Gianni Scchicchi),
- Amelia (Verdi – Bal pod maskama),
- Tatjana (Čajkvski – Evgenije Onjegin),
- Majka (Osmanagić – Alma),
- Hanna (Lehar – Vesela udovica),
- Donna Elvira (Mozart – Don Giovanni),
- Hanifa (Horozić – Zmaj od Bosne),
- Sylva (Kalman – Kneginja čardaša),
- Galjina (Donizetti – Viva la mamma),
- 2. Dama (Mozart – Čarobna frula),
- Hasanaginica (Horozić – Hasanaginica),
- Elisabetta (Verdi – Don Carlo),
- Marženka (Smetana – Prodana nevjesta).
Ostvarila je niz uloga i kao student U Grazu (Austrija), na sceni Theater im Palais kao Donna Elvira (Mozart – Don Giovanni), Pamina (Mozart – Čarobna frula), Cherubino (Mozart – Figarova ženidba), Jemina (Schubert/Denissow – Lazarus).
Pjevala je sopransku solo dionicu u Pergolesijevoj Stabat Mater, Bachovom Božićnom oratoriju, Vivaldijevoj Gloria i Beatus Vir, Mozartovom Requiemu, Beethovenovoj IX Simfoniji, Schubertovoj G-Dur Misi i mnogim drugim…
Za TV BiH snimila je emisiju “Moderato cantabile” u režiji Aleksandra Jevđevića, sa djelima Schuberta i Cimarose.
Također je bila izvođač praizvedbi djela savremenih bosanskohercegovačkih, italijanskih, francuskih i norveških kompozitora. Jedan od takvih cjelovečernjih koncerata je izveden 21.10.2017. godine je i koncert bosanskohercegovačke solo pjesme, uz klavirsku pratnju pijanistice Maje Ačkar, redovne profesorice na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, koji je snimljen uživo, te objavljen kao CD u izdanju Muzička akademije u Sarajevu, a objavljen na youtube kanalu Narodnog pozorišta u Sarajevu. CD je značajan kako za sadašnje, tako i za buduće generacije, jer predstavlja svojevrstan presjek bh. stvaralaštva u umjetničkoj muzici i solo pjesmi od njegovih samih početaka iz austrougarskog perioda, pa sve do savremenih bh. kompozitora.
Tečno govori njemački, talijanski i engleski jezik, a služi se francuskim.
Isječci iz kritika:
„Među domaćim snagama najupečatljivija je bila sopranistica Adema Pljevljak kao Grofica Almaviva – skladne pojavnosti i kristalne bistrine glasa kojim ujednačeno vlada u svim registrima visine i dinamike, svojom pravom mocartijanskom bojom dostojna najvećih svjetskih pozornica“ – Vijenac
„Posebnu vrijednost iskazale su naše sopranistice Adema Pljevljak… može se konstatirati da je to bio debut za pamćenje“ – Ljiljan
„Veliki potencijal, otmjena pjevanja i damskog stava“ – Osobođenje
„Da smo ovu operu postavili samo radi Ademe Pljevljak … opet bi bilo razloga da ona bude na repertoaru“ – Gradimir Gojer
„Oni koji predstavljaju novo, sa stjegonošom Ademom Pljevljak, djeluju uvijek iznenađujući svojim novim dostignućima uz naslućivanje da će sve to biti tek pretkorak ka daljnjim uzletima“ – Oslobođenje, T. Romanić