Udruženje muzičkih/glazbenih i baletnih pedagoga u FBiH
Udruženje muzičkih/glazbenih i baletnih pedagoga u FBiH

Predavači

Adema Pljevljak-Krehić, solo pjevanje (Bosna i Hercegovina) - Biografija

Adema Pljevljak-Krehić je redovna profesorica na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i solistica sarajevske Opere. Rođena je u Sarajevu, Bosna i Hercegovina, gdje je diplomirala na Muzičkoj akademiji, u klasi prof. emeritus Paše Gackić 1997. godine. Paralelno je studirala i 1998. diplomirala i na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. 1998. odlazi na trogodišnji postdiplomski studij na Universität für Musik und Darstellende kunst Graz u Austriji, gdje magistrira 2000. Potom odlazi godinu dana na usavršavanje u Italiju (Genova i Milano) kod Helge Mueller-Molinari i Daniele Aimale. 

Dobitnica je druge nagrade na Internacionalnom takmičenju sakralne muzike u Rimu 2002. 

Dobitnica je nagrade Univerziteta u Sarajevu za višegodišnji doprinos umjetnosti. 

Od 04.01.2005. izabrana je u saradničko zvanje asistenta na Odsjeku za solo pjevanje, 19.03.2008. u saradničko zvanje višeg asistenta, klasa red. prof. mr. Paša Gackić, 11.04.2012. u zvanje docenta, te 26.04.2017. u zvanje vanrednog profesora, u zvanje redovnog profesora za Oblast solo pjevanje izabrana je 2022. godine. 

U dva navrata, od septembra 2014. do septembra 2015., te od septembra 2018. do septembra 2019. bila je v.d. umjetničke direktorice Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. U toku ta dva mandata, realizovala je četiri operne premijere: 

  1. Gotovac: Ero s onog svijeta (premijera/obnova)                                                                    
  2. Verdi: Rigoletto (premijera/obnova)
  3. Rossini: Seviljski berberin
  4. Puccini: La Boheme

 Pridavala je veliku pažnju održavanju opernog repertoara, te brinula za kadar, gdje je u oba mandata osvježila ansambl opere novim mladim glasovima, tj. studentima solo pjevanja Muzičke akademije u Sarajevu. 

Također je u tom periodu kao v.d. umjetničke direktorice Opere učestvovala u okruglom stolu u organizaciji Music Up Close Network – Kulturne regionalne politike i međunarodna saradnja, s predstavnicima raznih evropskih kulturnih institucija u Rimu (juli 2019.). 

U centru pažnje joj je i edukacija najmlađe publike, želeći približiti umjetničku muziku, te je bila učesnik projekata za djecu Sarajevske filharmonije, s ciljem buđenja interesa budućih generacija za umjetnost. U čestim medijskim istupima uvijek ističe humanost i rad s mladima, te educiranje novih generacija čemu je jednako posvećena kao i umjetničkom radu. 

Bila je članica stručnih žirija na takmičenjima: 

  • Federalno takmičenje SOLO PJEVANJE, 4. i 5. kategorija, 21.04. – 24.04.2008.
  • XVII otvoreno federalno takmičenje učenika i studenata muzike Sarajevo 7.04. – 10.04.2014., Solo pjevanje I – III kategorija

 Sarađivala kao stručni konsultant za glas na dramskoj predstavi: Poljska konjica (Marko Vešović), režija Aleš Kurt, Kamerni teatar 55, Sarajevo. 

Održala masterklas u španjolskom gradu Vigo u okviru Erasmus+ projekta na Conservatorio superior de musica de Vigo, gdje je održala i cjelovečernji koncert s repertoarom bh.stvaralaštva, koji redovno njeguje i promoviše na nastupima u inostranstvu (april 2018.). 

Takav program je promovisala i na koncertu u Washingtonu u National Gallery of Arts. Na svakom od svoja tri odlaska u SAD (koncerti u New Yorku i Washingtonu), u program koncerta je uvrštavala, pored evropske i bh.muziku. 

Preko dva desetljeća sarađuje sa Sarajevskom filharmonijom, pogotovo na  važnijim koncertima i gostovanjima, kao što je nedavni nastup u Kataru (2019.), u Operi Katara, Doha, te koncert u Beču (Muth Konzertsaal, 2016.), opet promovišići bh. muzičko stvaralaštvo. 

Nastupala je na koncertima u zemlji i van granica BiH, te na festivalima kao što su: Ljubljana festival, gdje je gostovanjem sa sarajevskom operom nastupila u naslovnoj ulozi Hasanaginice, Baščaršijske noći, Sarajevska zima, Sarajevo International Music Festival, Majske operske večeri u Skoplju… 

Pjevala je na koncertima u BiH, Italiji, Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji, USA, Turskoj, Norveškoj, Kataru, Sloveniji, Češkoj Republici, Crnoj Gori, Albaniji, Srbiji, Egiptu, Sjevernoj Makedoniji… 

Svoj umjetnički put počela je još kao student, učestvujući već tada na koncertima  Sarajevske opere, Muzičke akademije, raznih festivala, te u glavnoj ulozi kao Mozartova Bastienne, u prvoj poslijeratnoj operskoj predstavi u Narodnom pozorištu u Sarajevu (maj 1996.). Solista opere postala je 2004. godine, nakon uspješnog debija u glavnoj ulozi. Dosad je ostvarila preko 200 solističkih nastupa, kako opernih uloga i cjelovečernjih koncerata, tako i učešća na koncertima uz orkestar ili klavir kao solista. 

U Narodnom pozorištu Sarajevo debitirala je 2003. godine glavnom ulogom – Grofica (Mozart – Figarova ženidba), te do sada ostvarila ukupno 20 mahom glavnih uloga: 

  • Bastienne (Mozart – Bastien und Bastienne) (studentski debi u prvoj poslijeratnoj predstavi u Sarajevskoj operi),
  • Anna (Verdi –  Nabucco),
  • Djula (Gotovac – Ero s onog svijeta),
  • Mimi (Puccini – La Boheme),
  • Jelena (Zajc – Nakola Šubić Zrinjski),
  • Žena (Srebreničanke – Čavlović),
  • Micaela (Bizet – Carmen),
  • Lauretta (Puccini – Gianni Scchicchi),
  • Amelia (Verdi – Bal pod maskama),
  • Tatjana (Čajkvski – Evgenije Onjegin),
  • Majka (Osmanagić – Alma),
  • Hanna (Lehar – Vesela udovica),
  • Donna Elvira  (Mozart – Don Giovanni),
  • Hanifa (Horozić – Zmaj od Bosne),
  • Sylva (Kalman – Kneginja čardaša),
  • Galjina (Donizetti – Viva la mamma),
  • 2. Dama (Mozart – Čarobna frula),
  • Hasanaginica (Horozić – Hasanaginica),
  • Elisabetta (Verdi – Don Carlo),
  • Marženka (Smetana – Prodana nevjesta).

Ostvarila je niz uloga i kao student U Grazu (Austrija), na sceni Theater im Palais kao Donna Elvira  (Mozart – Don Giovanni), Pamina (Mozart – Čarobna frula), Cherubino (Mozart – Figarova ženidba), Jemina (Schubert/Denissow – Lazarus). 

Pjevala je sopransku solo dionicu u Pergolesijevoj Stabat Mater, Bachovom Božićnom oratoriju, Vivaldijevoj Gloria i Beatus Vir, Mozartovom Requiemu, Beethovenovoj IX Simfoniji, Schubertovoj G-Dur Misi i mnogim drugim…   

Za TV BiH snimila je emisiju “Moderato cantabile” u režiji Aleksandra Jevđevića, sa djelima Schuberta i Cimarose. 

Također je bila izvođač praizvedbi djela savremenih bosanskohercegovačkih, italijanskih, francuskih i norveških kompozitora. Jedan od takvih cjelovečernjih koncerata je izveden 21.10.2017. godine je i koncert bosanskohercegovačke solo pjesme, uz klavirsku pratnju pijanistice Maje Ačkar, redovne profesorice na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, koji je snimljen uživo, te objavljen kao CD u izdanju Muzička akademije u Sarajevu, a objavljen na youtube kanalu Narodnog pozorišta u Sarajevu. CD je značajan kako za sadašnje, tako i za buduće generacije, jer predstavlja svojevrstan presjek bh. stvaralaštva u umjetničkoj muzici i solo pjesmi od njegovih samih početaka iz austrougarskog perioda, pa sve do savremenih bh. kompozitora. 

Tečno govori njemački, talijanski i engleski jezik, a služi se francuskim. 

Isječci iz kritika: 

 „Među domaćim snagama najupečatljivija je bila sopranistica Adema Pljevljak kao Grofica Almaviva – skladne pojavnosti i kristalne bistrine glasa kojim ujednačeno vlada u svim registrima visine i dinamike, svojom pravom mocartijanskom bojom dostojna najvećih svjetskih pozornica“ – Vijenac 

„Posebnu vrijednost iskazale su naše sopranistice Adema Pljevljak… može se konstatirati da je to bio debut za pamćenje“ – Ljiljan 

„Veliki potencijal, otmjena pjevanja i damskog stava“ – Osobođenje 

„Da smo ovu operu postavili samo radi Ademe Pljevljak … opet bi bilo razloga da ona bude na repertoaru“ – Gradimir Gojer 

„Oni koji predstavljaju novo, sa stjegonošom Ademom Pljevljak, djeluju uvijek iznenađujući svojim novim dostignućima uz naslućivanje da će sve to biti tek pretkorak ka daljnjim uzletima“ – Oslobođenje, T. Romanić 

Anna Kandinskaya, violina (Austrija) - Biografija

Violinistkinja Anna Kandinskaya, rođena u Moskvi, završila je studije muzike na Moskovskom konzervatorijumu i Muzičkoj akademiji u Bernu sa postdiplomskim studijama na Kraljevskom muzičkom koledžu u Londonu. 

Bila je uspješna na nekoliko međunarodnih takmičenja i osvojila je prvu nagradu na Minhenskom Konzertgesellschaftu i Yehudi Menuhin takmičenju u Parizu. Kasnije ju je lord Yehudi Menuhin pozvao da sarađuje s njim; pored redovnih časova sa velikim violinistom, zajedničke turneje i koncerti širom Evrope otvorili su joj put ka solističkoj karijeri. 

Kao solista, nastupala je sa renomiranim orkestrima kao što su Filharmonija Sankt Peterburga i Kraljevski filharmonijski orkestar u Londonu. Gostovala je u Wigmore Hallu i Barbican Centru u Londonu, u Filharmoniji u Gasteigu u Minhenu i Residenzu, u Filharmonijama u Moskvi i Sankt Peterburgu, u Tonhalleu u Cirihu i Konzerthausu u Beču, kao i u festivalima u Schleswig-Holsteinu, Edinburghu, Newcastleu, Kopenhagenu, Bad Kissingenu i na Salzburškoj Mozart sedmici. 

Na poziv Valerija Gergijeva, održala je koncerte u „Bijelim noćima“ u Sankt Peterburgu i u Mikkeliju u Finskoj, gde je odsvirala Violinski koncert Albana Berga pod dirigentskom palicom Gergijeva. Kalendar violinistkinje uključuje redovne nastupe sa Jurijem Bašmetom na njegovom festivalu na ostrvu Elba i koncerte sa Moskovskim kamernim orkestrom pod vodstvom umjetničkog direktora Aleksandra Rudina. 

Svake godine gostuje na Muzičkom festivalu Olega Kagana u Tegernseeu na poziv Natalije Gutman. Gidon Kremer ju je pozvao na svoj festival kamerne muzike u Lockenhaus. Sa njegovom Kremeratom Balticom svirala je kao solista i u kamernom ansamblu u svim koncertnim kućama Evrope. 

Njeni partneri u kamernoj muzici su Gidon Kremer i Natalia Gutman i kolege kao što su András Schiff, Lars Vogt, Mikhail Rudy, Nobuko Imai, Miklós Perényi i Wolfgang Sawallisch. 

U Austriji uglavnom sarađuje sa pijanistima Paulom Guldom, Christopherom Hinterhuberom i Altenberg Triom. Osnivač je i gudačkog trija „Impression III“, koji se uglavnom posvećuje izvođenju dela savremenih evropskih i ruskih kompozitora. 

Anna Kandinskaya je predavač violine na Univerzitetu za muziku i scenske umjetnosti u Beču. 

Dobiva pozive za majstorske tečajeve za violinu od Zapadne Evrope preko Rusije do cijele Azije, uključujući i Muzičku akademiju u Saarbrückenu, Ljetnu muziku u Altensteigu/Stuttgart, Kraljevsku akademiju i Kraljevski koledž u Londonu, Japan Muzički festival u Osaki i Šangajski konzervatorijum u Kini. 

Od 2012. godine profesorica je solo violine na Konzervatoriju Joseph Haydn u Eisenstadtu. 

Anna Kandinskaya je imenovana za prvu violinistkinju kvarteta Razumovski od strane porodice Razumovski i istoimenog društva. 

Belma Alić, violončelo (Bosna i Hercegovina) - Biografija

Diplomirala 2004. godine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Yevgeny Xaviereff-a. Godine 2007. magistrira u istoj klasi i 2016. doktorira na temu “Nove tehnike u literaturi za violončelo solo 20. i 21. stoljeća”.  

Članica je kamernog ansambla Muzičke akademije u Sarajevu aMAS. Osnivač i umjetnički je rukovodilac kamernog ansambla SA Sinfonietta 

Kao solistica nastupala je uz pratnju Sarajevske filharmonije, Simfonijskog orkestra u Zenici, Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu i Mostar Sinfoniette. 

Dobitnica je prvih i specijalnih nagrada na Takmičenjima učenika i studenata muzike u FBiH i prve nagrade na međunarodnom takmičenju Val Tidone u Italiji 2001. godine u katergoriji kamerna muzika (duo violončelo i klavir). Godine 2010. na istom takmičenju dobija posebno priznanje za nestandardne ansamble u kategoriji Tidone folk (duo glas i violončelo). Dobitnica je stipendije fondacije Karim Zaimović za doprinos kulturnom stvaralaštvu BiH.  

Aktivno koncertira kao solista i član kamernih ansambala u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Francuskoj, Holandiji, Danskoj, Velikoj Britaniji, Švicarskoj, BiH, Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori.  

Trenutno je redovna profesorica  na odsjeku za gudačke instrumente i gitaru na predmetima Violončelo i Kamerna muzika za gudače na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. 

Dr. Belma Šarančić, harmonika (Bosna i Hercegovina) - Biografija

Dr.Belma Šarančić završila je (2005) dodiplomske studije na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (teoretsko-pedagoški smjer, dobitnica priznanja „Zlatna značka“) i Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu (smjer harmonika, dobitnica nagrade „Vojin Komadina“). Magistrirala je (2009) u klasi prof. Radomira Tomića iz oblasti Harmonika – koncertni izvođač na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu. Specijalističke studije završila je (2012) u klasi prof. Claudia Jaccomucija na Scuola Superiore di fisarmonica u Urbinu (Italija). Doktorirala je (2015) harmoniku na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu pod mentorstvima: prof.Geir Draugsvolla – harmonika i prof.Senada Kazića – pisani rad, kao prvi doktor muzičkih umjetnosti u BiH.  

Prvo radno iskustvo stekla je u Srednjoj muzičkoj školi Sarajevo (2005-2009) kao profesor harmonike i kamerne muzike. Na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu zasnovala je radni odnos 2008. u zvanju asistenta iz oblasti harmonika. Od 2010. do 2021. prošla je sva nastavna zvanja te je 2021. izabrana u zvanje redovnog profesora iz iste oblasti. U periodu 2017-2020 obnašala je dužnost prodekanese za koncertnu djelatnost Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.  

Učestvovala je i pobjeđivala na mnogobrojnim takmičenjima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu. Bila je član žirija na preko 30 takmičenja (Federalna takmičenja BiH, Akordeon Art (Istočno Sarajevo), Susreti harmonikaša (Pula), Eufonija (Novi Sad), a od 2019. izabrana je za delegata BiH pri CMA (Confédération Mondiale de l’Accordéon). Snimala je za domaće televizijske stanice i produkcijske kuće, kao i muziku za filmove. Bila je član postave predstave Kad bi ovo bio film Narodnog pozorišta u Sarajevu (2012-2014). Nastupala je sa nekoliko orkestara, između ostalog sa Kamernim orkestrom Muzičke akademije u Sarajevu i sa Sarajevskom filharmonijom. Uspješnu suradnju uspostavlja i sa bh. kompozitorima, čija djela premijerno izvodi na koncertima i festivalima. Član je SONEMUS (Samostalna Organizacija NovE Muzike Sarajevo) ansambla (2019).  

Bila je aktivna učesnica na EPARM (European Platform for artistic research in Music) konferencijama  (2014. Stockholm i 2015. – Graz), gdje je izlagala svoja doktorska istraživanja, kao i ICON (Innovative Conservatoire) seminara u Londonu u organizaciji AEC-a (Association Européenne des Conservatories, Académies des Musique et Musikhochschulen). 

Djelovala je u više navrata kao gostujuća profesorica na Lietuvos muzikos ir teatro akademija (Litvanija), Conservatiorio di Musica Giuseppe Tartini (Italija), te na Det Kongelige Danske Musikkonservatorium (Danska), gdje je, pored masterklasova i teorijskih predavanja sa fokusom na Sarajevsku akordeonističku školu, održavala i praktična predavanja iz oblasti Aleksander tehnike u akordeonizmu.  

U pedagoškom radu njeni studenti bilježe mnogobrojne nastupe kao solisti i u kamernim sastavima. Pored javnih nastupa, studenti u klasi prof.Šarančić su u periodu 2010-2023 nastupili na preko 40 takmičenja i osvojili  90 nagrada i priznanja.

Boris Tešić, gitara (Njemačka) - Biografija

“Gospodin s gitarom” Boris osvaja publiku snažnom kombinacijom bogate muzikalnosti i virtuoznosti. Njegov repertoar sadrži sve stilove i razdoblja muzike – bilo da se radi o albumu kompozicija klasike „Les Adieux“, muzici s kraja 20. vijeka „Tonal Atonal“ ili akustičnoj fingerstyle muzici „Exploring the other way“ i „Mike Oldfield re-scaled“ – Boris svojoj publici donosi kvalitetu i zvučni užitak. 

U aktuelnoj sezoni Boris ima 3 projekta: „Spanish manuscripts“– sa kompozicijama španskih impresionista; album sa kompozicijama Klaus Rothkegela, lokalnog kompozitora iz Kassela kao i „Louis Spohr Album“ – album pjesama kompozitora L. Spohra za sopran i klavir u sopstvenom aranžmanu za sopran i gitaru (Duo Sjelle). 

Boris nije samo solo umjetnik, on također uživa u saradnji s drugim muzičarima i u različitim kamernim sastavima – nastupa pod imenom Duo Sjelle sa sopranisticom Christine Brinkmann, u sklopu gitarističkog dua Herkules s Michaelom Trösterom (CD “Fun & passion”), kao i s flautisticom Ming Wang. 

 Njegovo muzičko obrazovanje počelo je u klasi Predraga Stankovića, učitelja koji je pomogao postaviti nove standarde klasične gitare i kroz čiju klasu su prošli mnogi priznati gitaristi današnjice. Nakon toga je bio stipendista na prestižnom Royal College of Music u Londonu, a svoje vještine je usavršavao i na Konzervatoriju Maastricht s Carlom Marchioneom te na Musik Akademie u Kasselu s Michaelom Trösterom. 

 Strastveni ljubitelj sporta, njegova zaluđenost istim je gotovo na nivou njegove strasti prema muzici – popis sportova koje prati uključuje i “egzotične” poput kriketa, ragbija i snookera. Ali to nije samo rekreativna zabava, on uključuje sportske metode i psihologiju u razvoj muzičkog umijeća. Tehnologija je također dio njegovog života, računalo i kućni studio su njegovi stalni drugovi. I premda je klasično obrazovan i nikada sam nije pokušao svirati električnu gitaru, među omiljene stilove navodi i rock muziku 70-ih i 80-ih. 

Od 2013. predaje na muzičkoj Akademiji “Louis Spohr” u Kasselu, Njemačka, gdje uživa u prenošenju stečenog znanja na studente iz mnogih dijelova svijeta. Uz to ima redovnu kolumnu u časopisu “Akustik Gitarre”. 

Član je D’Addario grupe umjetnika (svira na HT Carbon diskant u kombinaciji sa Composite HT bas žicama ) i svira na gitari Boguslawa Teryksa.

Iva Bojović, balet (Srbija) - Biografija

Obrazovanje

  • diplomirala u B.Š. “Lujo Davičo“.
  • Tokom srednje škole usavršavala se na baletskim akademijama u Monte Karlu i Budimpešti.
  • diplomirala na Akademiji lepih umetnosti, smer menadžment u umetnosti.
  • upisala postdiplomske studije na FDU u Beogradu, smer Produkcija dramskih umetnosti.
  • U B.Š. položila interni stručni ispit Metodika klasičnog baleta kod prof. Bose Kolundžije.
  • Na Učiteljskom fakultetu polozila državni ispit za nastavnika.

Radno iskustvo

  • postala član baletskog ansambla pozorišta KPGT.
  • postala član baletske trupe ERG Status
  • Od 2003. radi u B.Š. “Lujo Davičo“ kao nastavnik klasičnog baleta
  • Radila na sva tri odseka, trenutno predaje klasičan balet u Srednjojškoli, smer klasičan balet.
  • Radi kao stručni saradnik na Institutu za umetničku igru, gde je bila deo tima za izradu Kurikuluma za akreditaciju u nacionalnom akreditacionom telu.
  • Trenutno radina projektu Državne mature kao ekspert za pružanje usluga u radnoj grupi za predmet balet

Katarina Krpan, klavir (Hrvatska) - Biografija

Katarina Krpan diplomirala je i magistrirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Vladimira Krpana, ausavršavala se i magistrirala na Conservatoire de Musique (Lausanne, Švicarska) pod vodstvom prof. J. F. Antoniolija. Priredivši niz zapaženih recitala, nastupa uz simfonijske i komorne orkestre te večeri komorne glazbe, Katarina Krpan se zarana uvrstila među vodeće hrvatske koncertne umjetnike. O njezinu nemalom međunarodnom ugledu svjedoče pozivi renomiranih festivala kao i brojni koncerti održani u velikim glazbenim središtima Europe, Sjeverne i Južne Amerike, Australije i Afrike. Pored nastupa ostvarenih uz pratnju Zagrebačkih solista, Zagrebačke filharmonije i Simfonijskog orkestra HRT-a, koncertirala je i s brojnim inozemnim orkestrima (Cairo symphony orchestra, Uralska filharmonija, Orchestra Sinfonica di Sanremo, Nacionalna filharmonija Ukrajine, Makedonska filharmonija, Orchestra sinfonica de Rio de Janeiro, Niški simfonijski orkestar, Sofijska filharmonija, Perth Symphony Orchestra, Tirana Philharmonic Orchestra, Filarmonica Banatul Timișoara i dr.). Na koncertnom podiju nastupala je pod vodstvom najistaknutijih hrvatskih dirigenata, ali je u domovini i svijetu isto tako surađivala s inozemnim dirigentskim uglednicima. Zavidan tonski arhiv Katarine Krpan sadrži brojne studijske snimke ostvarene za najznačajnije hrvatske, švicarske i talijanske radio-televizijske kuće, ali i nekoliko kompaktnih ploča realiziranih za domaće i inozemne diskografske etikete. Albumi Katarine Krpan dobitnici su više diskografskih nagrada. U dosadašnjoj aktivnosti glazbenica je uz intenzivnu umjetničku karijeru u zemlji i inozemstvu razvila i onu pedagošku te pokazala izrazit smisao za odgoj mladih glazbenika, posebno posvećujući pozornost njihovu sveobuhvatnom obrazovanju. Studenti Katarine Krpan dobitnici su velikog broja nacionalnih i međunarodnih nagrada.  

Osobito je izražen njezin umjetnički interes za glazbu 20. stoljeća, kojoj posvećuje veliku pozornost, posebno hrvatskoj glazbenoj tvorbi. Katarina Krpan, naime, veliku pozornost poklanja sustavnom promicanju novije hrvatske glazbene literature, pa je s uvjerenjem i kompetentno praizvela i studijski snimila doista impresivan niz recentnih klavirskih skladbi, koje su joj – potaknuti pravim umjetničkim dosluhom – podjednako često posvećivali i nadareni početnici i doajeni hrvatskog skladanja (npr. Milko Kelemen, Berislav Šipuš, Mladen Tarbuk…).  

Uvjerenje u nužnost promicanja nacionalnog glazbenog stvaralaštva prenosi i na studente, pa je s tom nakanom 2010. utemeljila HR PROJEKT koji okuplja učenike glazbenih škola i studente Muzičkih akademija različitih katedri sa ciljem rada na djelima hrvatskih autora i njihova izvođenja na koncertima diljem zemlje i inozemstva, a s istim ciljem sve više izgrađuje i suradnju s Hrvatskom glazbenom mladeži. Nagrade koje je dosad stekla afirmiraju vrijednost njezinih aktivnosti. To je Rektorova nagrada iz doba studija, Nagrada Hrvatskoga glazbenog zavoda (1992.), Nagrada Ivo Vuljević Hrvatske glazbene mladeži (1992.), Nagrada Kluba sveučilišnih nastavnika za najboljeg znanstvenog novaka (2001.), Nagrada Mai Musical Festivala Mai Musical (Tergnier, 2003.), Nagrada Vatroslav Lisinski Hrvatskog društva skladatelja (2013.), Nagrada Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika (2013.), Nagrada Neven Festivala Sv. Marka (2014.) i Plaketa Grada Zagreba (2014.). Od godine 1991. Djeluje u glasovirskom duu s ocem Vladimirom Krpanom i ta je suradnja rezultirala velikim brojem koncertnih nastupa s programima od glasovira četveroručno i na dva klavira, do nastupa u raznim formacijama te uz brojne orkestre, kao i sa 4 albuma i jednim DVD izdanjem. Od 2019. godine djeluje u duu #kkkk s violinisticom Katarinom Kutnar. Duo Kutnar/Krpan s jednakim je uspjehom prihvaćen kod publike i struke. Dobitnice su diskografske nagrade Porin za najbolji album klasične glazbe (Berislav Šipuš: Zajedno) 2019. godine, a za album #KKKK Sanjarenje/Daydream 2022. godine nominirane su u svim kategorijama klasične glazbe.  

Katarina Krpan redovita je profesorica na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica izbornog kolegija Suvremena glazba za klavir te je vodila Vijeće za poslijediplomske studije Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. Niz godina djelovala je kao gost profesor na Akademiji Steinway u Veroni (Italija). Voditeljica je ljetne pijanističke škole Međunarodnog kulturnog centra hrvatske glazbene 

Matej Zupan, flauta (Slovenija) - Biografija

Matej Zupan je profesor na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Ljubljani (Slovenija). Od 1996. do 2008. godine bio je prvi flautista Simfonijskog orkestra nacionalnog radia Slovenije. Osnovne i postdiplomske studije flaute završio je na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Ljubljani u klasi profesora Fedje Rupela, a zatim se dodatno usavršavao kroz napredne studije u klasi profesora Maria Ancillotti-a. Osim toga, učestvovao je na Masterklasovima Trevora Wye-a, Michela Debosta, Petera-Lukasa Grafa i Džejmsa Galway-a. Dobitnik je više prvih nagrada i brojnih drugih priznanja na nacionalnim takmičenjima. Kao član “Ariart Woodwind” kvinteta, zatim Kamernog orkestra akademije “Ars Musicae”, Ansambla za savremenu muziku “MD7”, Kamernog orkestra solista (Udruženje kompozitora Slovenije), a takođe i kao solista, učestalo je nastupao širom Slovenije, cele Evrope, obe Amerike i Azije. Do sada je izdao 7 CD-a, a osim toga snimao je i za RTV Slovenije, RAI i ORF. 

Vedran Tuce, klarinet (Bosna i Hercegovina) - Biografija

Na Muzičku akademiju u Sarajevu dolazi 2000. godine kao asistent na predmetima Klarinet, Metodika klarineta i praktikum, a 2003. godine izabran je u zvanje višeg asistenta. U decembru 2007. godine izabran je u zvanje docenta za oblast Klarinet, a 2013. godine bira se u zvanje Vanrednog profesora za iste predmete. Od 2019. godine radi u zvanju redovnog profesora za pomenute oblasti. 

Kao umjetnik nastupao je u mnogim zemljama Evrope (Švedska, Švicarska, Italija, Rumunija, Albanija, Hrvatska, Srbija, Slovenija, Kosovo, Crna Gora, Austrija itd…) i u Sjedinjenim Američkim Državama. U SAD, u dva navrata, nastupa u New Yorku i Washingtonu te u glasovitom Carnegie Hall-u i Great Mason Lodge. Nastupao je sa Sarajevskom filharmonijom i ostvario nekoliko desetaka nastupa izvodeći djela simfonijske literature, opere i baleta. Kao solist nastupio je sa Sarajevskom filharmonijom, zeničkim Simfonijskim orkestrom i Simfonijskim orkestrom Mostar te mostarskom Simfonijetom. Suosnivač je i stalni član ansambla za savremenu umjetničku muziku SONEMUS s kojim je na oko sedamdeset koncerata širom Evrope, izveo mnoga djela savremene umjetničke literature, nastupio na oko trideset koncerata na kojima su premijerno izvođena djela u BiH, nekoliko praizvedbi, snimio dva CD-a, a nekolicina djela savremenih kompozitora je napisana je za njega. Od 2011. godine  stalni je član sarajevskog duvačkog kvinteta PER SEMPRE. Nastupao je sa nekoliko renomiranih evropskih ansambala za savremenu muziku kao što su PREART, Rue du Nord ali i sa renomiranim solistima poput Wolfganga Meyera, Ernesta Molinarija, Conradina Brotbecka, Mathiasa Arthera i dr. Sarađivao je sa nizom poznatih kompozitora današnjice. Bio je član žirija na mnogo međunarodnih takmičenja i predavač na seminarima u zemlji i inostranstvu. Koristi sve poznate nove i savremene tehnike sviranja na klarinetu i bas klarinetu te konstatno istražuje nove mogućnosti zvuka. 

Trenutno je stalno zaposlen kao Redovni profesor na predmetima iz oblasti Klarinet na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. 

 

Foto galerija